home | sitemap

Supportsysteem

Partners kunnen gebruik maken van het 'online ticket and response system', kortweg otrs ofwel het supportsysteem.

Elke redacteur heeft toegang tot het supportsysteem met zijn/haar login-account van het cms. Via het supportsysteem kunnen ze online vragen stellen en de antwoorden bekijken. Ook kunnen ze vragen mailen aan het supportsysteem en ontvangen dan een ontvangstbevestiging. De gemailde vragen kunnen ze (later) ook weer online bekijken.

Van elke vraag van een redacteur krijgt de partner een mailtje met beknopte informatie en een hyperlink naar het supportsysteem met de volledige vraag. Daar kan de vraag worden beantwoord, van een status worden voorzien, etc. Afhankelijk van de status krijgt de redacteur dan automatisch een mailtje met het antwoord.

Het supportsysteem is online te benaderen via http://support.site-supply.nl en per mail via . Partners kunnen een eigen domeinnaam en e-mailadres hanteren.

Opmaak

Het supportsysteem wordt weergegeven in de eigen website/vormgeving van de partner. Het supportsysteem gebruikt hiervoor de standaard 'lege' pagina empty.html. Het supportsysteem plaats de html in de tekst DIV net als elke andere module. Als 'kenmerk' wordt alle html in een DIV met als ID supportDIV gezet.
Om eventueel ook de opmaak van de complete pagina aan te passen kijkt het supportsysteem of het bestand support.css in de stijl-directory staat. Indien aanwezig, dan zal deze css in de head van de pagina worden toegevoegd.

OTRS

Voor het supportsysteem maken wij gebruik van de open source oplossing OTRS. De standaard OTRS software is aangepast aan de behoeften van en geintegreerd met het cms.

Voor een eerste introductie tot het gebruik van het supportsysteem zie http://doc.otrs.org/2.1/en/html/c604.html

Voor meer informatie over OTRS zie http://www.otrs.nl